11.2.15

Feelings from the 70s





Don't worry about the silence from my side. The silence is sometimes necessary.
All fashion magazines and portals write about returning to the 70's and 60's. Madness seems to have seized them all. I'm looking at the photos and all show women in fur coats, wide pants and hats.
I like the style of the 70's. There's a feeling of rock, romance, bohemia, freedom, rebellion, individualism and feminism over it.
It is the same as with my leather pants that I bought a few years ago. They are number one on the list of my most commonly worn pants. The boots are from my mom. Black, knee-high with shoelaces in the back. They have a little damaged skin, but that's their charm. They reflect the atmosphere of the 70's and the bohemian and rock style. It's good to have mom's wardrobe.
Up, I wore a long shirt, which I also bought a few years ago. It resembles an elegant folklore. It isn't a classic shirt. It has only buttons half way up and a stand up collar. The hat and long black coat probably you have already seen in my earlier posts. No jewelry, no make up, only one contrast colour in my red lipstick. And I like it!


Nie martwcie się ciszą z mojej strony. Cisza jest czasem potrzebna jak zmiany, które nas otaczają.
Wszystkie magazyny mody i portale internetowe piszą o powrocie na lata 70te oraz 60te. Szaleństwo ogarnęło wszystkich. Przypatruję się sfotografowanym dziewczynom w futrach, szerokich spodniach, kapeluszach.
Lubię styl lat 70tych. Jest w nim rock, romantyzm, bohema, wolność, bunt, indywidualizm i feminizm.
Tak jak moje spodnie ze skóry, które kupiłam parę lat wcześniej. Można z nimi stworzyć wiele stylizacji. Są numerem jeden na liście najczęściej noszonych spodni przeze mnie. Buty, które założyłam do nich należą tak naprawdę do mojej mamy. Czarne, do kolan, zawiązywane z tyłu. Mają już trochę zniszczoną skórę, ale to ich urok właśnie. Oddają klimat lat 70tych, stylu bohemy i rock. Dobrze jest mieć zawartość szafy po mamie.
Na górę założyłam długą koszulę, którą również kupiłam parę lat wcześniej. Przypomina elegancki styl folkloru. Jest zapinana tylko do połowy i z kołnierzem na stójce. Nieodłączny kapelusz z rondem i czarny długi płaszcz z dwurzędowymi guzikami. Zapewne poznaliście je już wcześniej. Brak biżuterii, nude make up i tylko jeden mocniejszy akcent na ustach w postaci czerwonej szminki. I jest tak jak lubię.






 Trousers and shirt from H&M, a hat from Weekday, the vintage knee-high boots.