15.6.14

Sommarstad






Sommarstad - "Summer City" is an expression for a Swedish small town where Swedes go in the summer for spending time in their summer houses or at campings etc. Surrounded by nature, silence, water, swimming, sailing, and boardwalks ... They have a charm - besides the sometimes numerous tourists. Last Sunday I went to such a place called Trosa for a day trip.
I decided to wear my latest catch - a vintage dress from the 60's found in a second hand shop. With this I added a golden colored bracelet and big sunglasses which can resemble the classic Jackie Kennedy look. You cannot miss out on the red vintage leather handbag which I also found in a second hand shop. The summers in Scandinavia cannot be compared to the ones where the temperature always raise above +26, so I also brought a sporty bomber jacket. A mix of vintage and sports.

Sommerstad, Summer City - szwedzkie miasteczko, w którym Szwedzi przenoszą się latem do domków letniskowych, kemping. Bliskość natury, cisza, woda, kąpiele, jachty, promenady... Mają swoje uroki, poza licznymi turystami czasem. W niedzielę wybrałam się do takiego miejsca - nazywa się Trosa.
Zdecydowałam się założyć moja nową zdobycz z second-handu - sukienkę vintage z lat 60-tych. Do tego biżuterię w odcieniu złota, duże okulary przeciwsłoneczne, które mogą zastąpić klasyczne Jackie Kennedy. Nie można pominąć czerwonej, skórzanej torebki vintage, którą również upatrzyłam w second-hand. A że lata w Skandynawii nie zawsze należą do tych, gdzie jest około +26 stopni C, zabrałam więc także sportową kurtkę tzw. bomberkę. Mix vintage i sportu.